System Pomocy Zdalnej dostarczany przez PROTEA ma na celu redukcję przestojów w pracy urządzenia oraz kosztów jego utrzymania do minimum. Jest on przeznaczony do obsługi urządzeń bez względu na ich miejsce użytkowania (przeznaczenie morskie lub lądowe), gwarantując użytkownikowi wsparcie personelu technicznego PROTEA w systemie 24/7.
Jak to działa?
Praca systemu pomocy zdalnej opiera się na typowym połączeniu sieciowym Ethernet zapewnionym przez standardowy router GSM. System pozwala na bezpieczne połączenie się personelu Wykonawcy z urządzeniem poprzez router wyposażonym w VPN. W ten sposób specjaliści mają dostęp do danych ze wszystkich urządzeń (sterownik PLC, enkodery, panele HMI, silniki, przetwornice etc.) połączonych przewodem do przesyłu danych „CAN bus” lub danych z urządzeń bezpośrednio podłączonych do sterownika PLC (czujniki, zawory hydrauliczne, przekaźniki etc.)
Przewody oraz zapewnienie połączenia Ethernet jest realizowane poprzez standardowy router GSM. Współpraca urządzeń wymaga przeprowadzenie testów w miejscu użytkowania po instalacji wyposażenia.
Wymagania:
Jedynym wymaganiem koniecznym do umożliwienia funkcjonowania systemu pomocy zdalnej jest zapewnienie połączenia internetowego.
Do korzyści wynikających z posiadania systemu możemy zaliczyć:
- analizę szczegółowych danych pozyskanych w sposób zdalny;
- kontrolę, monitorowanie oprogramowania urządzenia oraz możliwość niezwłocznej reakcji w nagłych sytuacjach;
- analizę zaistniałych błędów, usterek lub problemów;
- wsparcie w znalezieniu przyczyn błędów, usterek lub problemów oraz ich eliminowanie;
- identyfikację wadliwych lub zużytych części/ elementów, które wymagają wymiany;
- reagowanie w przypadku problemów z obsługą urządzenia;
- możliwość sprawnej aktualizacji oprogramowania;
- możliwość zdalnej zmiany parametrów urządzenia w zależności od potrzeb.
System pomocy zdalnej pozwala na monitorowanie następujących funkcji urządzenia (przykłady):